Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Teleassistència

El servei de teleassistència és una modalitat dels serveis d’atenció domiciliària el qual amb tecnologia adequada ofereix als usuaris una atenció permanent i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que els puguin sobrevenir.

El servei de teleassistència permet a l’usuari, amb un sistema fàcil d’operar, estar connectat permanentment a una central d’alarmes i entrar en contacte verbal amb un centre d’atenció atès per professionals capacitats per donar resposta adequada a qualsevol tipus d’emergència, bé per si mateixos o mobilitzant altres recursos humans i materials, propis de l’usuari o existents en la comunitat.

Modalitats de servei

Bàsic: garanteix la cobertura del servei de teleassistència bàsicament garantint les situacions d’emergència segons es defineix al protocol d’actuació establert pel Departament d’Acció Social i Ciutadania.

Ampliat: Inclou a més a més de les especificacions del servei bàsic, el control d’inactivitat, controls mensuals des de la central, seguiment de medicació i absències i seguiment personalitzat amb voluntaris de Creu Roja de l’Alta Ribagorça.

Objectius

Donar seguretat les 24 hores del dia sense renunciar a l’autonomia i independència dins del propi domicili.
Atenció davant qualsevol imprevist.

Funcions

Atenció les 24 hores del dia, 365 dies a l’any a les emergències socials, caigudes al domicili, petites incidències, etc. ...  Avís als serveis mèdics, la policia, bombers,... si s’escau. Control diari d’inactivitat.

Destinataris

Persones majors de 65 anys residents a la comarca de l’ Alta Ribagorça, que viuen a casa seva soles, i volen continuar autònomes i independents, i que davant qualsevol emergència volen sentir-se segures i ateses ràpidament.

Document Actions