Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Projecte

Es tracta d’un projecte en el qual hi participen diversos agents del territori, tant públics com privats coordinats per la tècnica de desenvolupament local AODL del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, Susanna Casanovas, juntament amb representants del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la comarca i el sector càrnic i de serveis amb l’objectiu de realçar la qualitat de la carn de vedella i corder produïda a la comarca i dinamitzar l’escorxador del Pont de Suert ja que es tracta d’una instal·lació estratègica pel sector agroalimentari de la comarca. El projecte rep el suport del Consorci Leader Pirineu Occidental.


Sota les tres esses de Salut, Sabor i Sostenibilitat, es vol donar un impuls al sector primari i destacar la feina dels productors de la comarca. En els darrers anys l’activitat turística ha agafat força com a motor de l’economia, però la resta de sectors d’activitat també són importants. En el cas del sector primari, representa un  percentatge elevat de l’ocupació i té una  importància estratègica per a l’arrelament de la població al territori i el manteniment d’un ecosistema sostenible. El projecte porta per títol “Carns de la Ribagorça” i es fa extensiu a la comarca veïna de la Ribagorça aragonesa, on diverses explotacions utilitzen l’escorxador comarcal del Pont de Suert.

En una primera fase s’ha treballat amb el sector de les carnisseries,  la identificació dels establiments que s’adhereixen al projecte i en la promoció de la imatge de la campanya i s’han realitzat diverses accions de comercialització. En una segona fase s'ha donat impuls en el sector de la restauració i s'ha involucrat els ramaders en accions promocionals.

 

Objectiu general:

 

  • Afavorir la producció local de la carn de qualitat produïda pels ramaders de la comarca així com la generació d’ocupació de joves i persones desocupades en treballs de transformació de la carn (escorxador, carnisseries i xarcuteries)
  • Definir una nova línia de treball i producció sota la creació d’una marca anomenada “CARNS DE LA RIBAGORÇA”
  • Elaborar un treball en xarxa per tal que el producte sigui comercialitzat tant en punts de venda com a la restauració oferint un producte d’alta qualitat i singular

Objectius específics:

 

  • Treballar una marca de la Ribagorça que identifiqui la carn criada al territori i que estigui a la venda en comerços i restaurants
  • Promoure l’ús de consum de carn local a les carnisseries locals, escoles, hotels, estació esquí, balneari i restaurants de la comarca a través de:
  • Campanyes de promoció de la marca, amb senyalització específica als establiments adherits
  • Xarxes socials i elements de difusió
  • Jornades sobre la carn, fires, accions de tastets puntuals (en fires, estació esquí, etc)
  • Formació en elaboració de plats renovats amb carn
  • Impulsar la formació per tal de formar a joves de la comarca per treballar en Escorxadors i Carnisseries o Xarcuteries: per realitzar les operacions de sacrifici, especejament i valoració de la carn i preparar i elaborar productes de carnisseria-xarcuteria, aconseguint els objectius de producció i qualitat establerts, emprant i mantenint en ús la maquinària i equips necessaris i aplicant la normativa tecnicosanitària vigent

 

Document Actions