13-12-2018 - 12:48
Esteu aquí: Inici Serveis web Actualitat El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça compra uns locals per als Serveis Socials
  • Text Gran
  • Text Normal
  • Text Petit

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça compra uns locals per als Serveis Socials

per scasanovas darrera modificació 10/05/2010 12:08

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça ha comprat uns nous locals al Pont de Suert on s’hi albergaran les dependències dels Serveis Socials del Consell Comarcal i del Punt d’informació Juvenil

 

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça ha comprat aquesta setmana uns nous locals al Pont de Suert. Aquests locals estan situats al C/ Aigüestortes, número 12 de la capital ribagorçana, al costat del Centre de Formació d’Adults. Tenen una superfície útil de 190 m2, distribuïts ens dues plantes de 90 m2 cadascuna.

Una vegada finalitzin les obres d’adequació dels locals, previstes per a aquest mateix any, s’hi albergaran les dependències dels Serveis Socials del Consell Comarcal i del Punt d’informació Juvenil. La planta soterrània tindrà usos per a la gent jove de la comarca.

Segons el president del Consell Comarcal, Joan Perelada, "La gran quantitat de serveis que oferim des del Consell Comarcal, sobretot en l’àmbit dels serveis socials ens ha portat a haver de comprar aquests locals. D’aquesta forma aconseguirem centralitzar en un mateix emplaçament, tots els serveis que s’ofereixen des de l’àrea: immigració, SIAD, formació d’adults, joventut, etc. A més, els usuaris també notaran la millora quant al servei que rebran, amb una atenció més centralitzada i una major confidencialitat. 

El president també va assenyalar que "l’any passat un estudi del Departament d’Acció Social i Ciutadania, en el qual participava tot Catalunya, ens situava per sobre de la mitja catalana en els indicadors de cobertura de necessitats, qualitat i organització del servei. Sens dubte, volem mantenir i, si podem, millorar el servei que prestem des del Consell Comarcal" (veure annex de les conclusions de l’estudi).

El Consell Comarcal ha comptat amb part del finançament del Departament de Política Territorial i Obres Públiques per a la compra d’aquest local.

Annex sobre les conclusions de l’estudi "Anàlisi comparativa dels Plans d’actuació Local en matèria de Serveis Socials"
 
 

L’estudi del Departament d’Acció Social i Ciutadania fa un anàlisi comparatiu dels indicadors de cobertura de necessitats, qualitat, organització i finançament d’aquest servei. Aquest estudi serveix per conèixer i avaluar la posició que cada ens local gestor de Serveis Socials, té amb relació al conjunt, amb l’objectiu d’estimular la millora dels serveis socials bàsics de Catalunya.

Així, els punts més destacats de l’informe en què l’àrea dels Serveis Socials del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça se situa damunt de la resta de l’Alt Pirineu i Aran i la resta de Catalunya són els següents:

1) Amb relació a la cobertura de la població per part dels Serveis Socials, el percentatge a l’Alta Ribagorça és d’un 20’98% mentre que a la resta de Catalunya és d’un 10,97%.

2) Seguint amb aquest indicador, l’informe destaca que, mentre a la resta de Catalunya l’equip de serveis bàsics d’atenció social, format per una treballadora i una educadora socials atén una mitja de 446,36 persones, a l’Alta Ribagorça se n’atenen 505 persones.

3) Pel que fa a la cobertura de la població de més de 65 anys, el percentatge a Catalunya és d’un 3,30% mentre que a l’Alta Ribagorça el percentatge és del 8,08%.

4) Amb referència a l’aplicació de la llei de la dependència, el percentatge d’usuraris del servei d’ajuda a domicili a Catalunya és del 10,4% mentre que a l’Alta Ribagorça és del 17,6%.

5) Quan a les hores que es destinen a la població de risc social en atenció a domicili, a l’Alta Ribagorça s’hi destina una mitja de 11,66 hores, mentre que a Catalunya la mitja és de 8,7 hores.

Un altre element destacat de l’informe, on també l’Alta Ribagorça sobresurt de la resta, és el que es refereix a la qualitat dels serveis que es presten des de l’àrea de Serveis Socials. Així, mentre el temps d’espera entre la sol·licitud d’entrevista amb l’equip bàsic d’atenció social i la seva realització, a l’Alta Ribagorça, és de només 2 dies, a la resta de Catalunya és de 16,85 dies.

Un altre dels punts destacats és el temps d’espera per accedir al servei d’ajuda a domicili. A l’Alta Ribagorça és de 7 dies, mentre que a la resta de Catalunya és de 8,21 dies.

Per finalitzar pel que fa a l’indicador d’organització i concretament a les hores que destinen els professionals dels Serveis Socials a la formació, a l’Alta Ribagorça s’hi destinen 31,50 hores mentre que a la resta de Catalunya s’hi destinen 20,96 hores.

 

DESTACATS

 * Desenvolupat per: Semic Internet

consell@ccar.ddl.net - Tel. 973 69 03 53 - Fax 973 69 05 75 Av. Victoriano Muñoz, 48 - 25520 El Pont de Suert Avís Legal