13-12-2018 - 13:02
Esteu aquí: Inici Serveis web Actualitat El Consell Comarcal explicarà als consumidors els seus drets així con les noves competències en consum
  • Text Gran
  • Text Normal
  • Text Petit

El Consell Comarcal explicarà als consumidors els seus drets així con les noves competències en consum

per scasanovas darrera modificació 21/11/2011 12:30

El Consell signarà properament un conveni amb consum per 30.000 euros

Aquest dimarts, el Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça ha organitzat una xerrada informativa sobre els drets que emparen als consumidors i usuaris de productes i servies. Aquesta xerrada que es realitzaraà el proper dimarts a les 16,30 a la sala de plens anirà a càrrec de la Sra. Mercè Querol, cap de Consum a Lleida.

La xerrada, en la que també s’explicaran les noves competències del Consell Comarcal en matèria de consum, s’emmarca dins de les actuacions que dur a terme el Consell arran de la renovació del conveni amb l’Agència Catalana de Consum del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat per el qual el Consell rebrà aquest any 30.600€.

Jose Antonio Troguet, president del Consell Comarcal  ha comentat que amb aquest conveni a més de mantenir els recursos econòmics que rebia el Consell Comarcal, mantindrà, entre d’altres, les competències en la realització d’inspeccions i realització de campanyes de control, sempre amb la supervisió de l’Agència Catalana de Consum.  

Jose Antonio Troguet, també ha manifestat que “segurament aquest servei és un dels menys coneguts per la població, però no per això deixa de ser important tenir una oficina, on tots els ribagorçans poden acudir si tenen algun problema”.

L’oficina d’atenció a les persones consumidores va entrar en funcionament l’any 2007 i té com a objectiu informar els consumidors i usuaris sobre els seus drets i deures, tramitar queixes i també sol·licituds d’arbitratge. També es desenvolupen tasques de mediació per resoldre conflictes entre els consumidors i els agents econòmics.

Algunes de les dades interessant del servei són les següents:

  • 2007:42 consultes que van derivar en 16 expedients tramitats.
  • 2008: 112 consultes que van derivar en 39 expedients tramitats.
  • 2009: 163 consultes que van desembocar en 26 expedients.
  • 2010: 190 consultes que van desembocar en 45 expedients.



Altres de les actuacions realitzades són :

  • 7 campanyes de control entre els establiments.
  • 11 campanyes de presa de mostres*
  • 15 campanyes de gestió d’alertes

    *:(olis, sucs, llaminadures, calçat i aigües).


L’oficina, està adscrita a l’àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, i està oberta al públic de dilluns a divendres de 8 a 15 hores i els dimarts a la tarda de 16 a 18.30 hores.

DESTACATS

 * Desenvolupat per: Semic Internet

consell@ccar.ddl.net - Tel. 973 69 03 53 - Fax 973 69 05 75 Av. Victoriano Muñoz, 48 - 25520 El Pont de Suert Avís Legal