14-12-2018 - 09:24
Esteu aquí: Inici Serveis web Actualitat La teleassistència de segona generació arriba a l’Alta Ribagorça
  • Text Gran
  • Text Normal
  • Text Petit

La teleassistència de segona generació arriba a l’Alta Ribagorça

per Estefanía del Río darrera modificació 21/02/2011 13:19

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça està participant en una experiència pilot amb la instal·lació d’aparells de teleassistència de segona generació.

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça està participant en una experiència pilot de la qual formen part l’ICASS (Institut Català d’Assistència i Serveis Socials) l’Associació Coordinadora del SAD del tercer sector i els consells comarcals del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i que es concreta en la instal·lació d’aparells de teleassistència de segona generació en 9 municipis de les tres comarques pirinenques.

Aquesta prova pilot s’emmarca en el desenvolupament d’un projecte  més ampli de Servei d’Atenció Domiciliària centrat en les zones rurals. Així el passat 23 de novembre es va signar un conveni entre tots aquests agents per implementar un nou model d’atenció a les persones que viuen en zones de muntanya.

El servei de Teleassistència és una modalitat d’atenció domiciliària destinat a les persones de més de 65 anys que viuen soles i no volen perdre la seva independència i que els permet, mitjançant un aparell, estar connectats permanentment a una central d’alarma que dóna la resposta adequada a qualsevol tipus d’emergència.

El desenvolupament d’aquest conveni ha permès fer dues accions; la instal·lació de dispositius domòtics d’alarma de segona generació, que permeten controlar els moviments (obertura de portes de les neveres i moviment del cos), control de fums i botó d’alarma i l’altre, la posada en marxa del PIR (Personal d’Intervenció Ràpida) que, en cas de necessitat es pot desplaçar al domicili d’emergència a fer una segona valoració de la incidència in situ.

En aquesta experiència estan participant 46 persones

Joan Perelada, president del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça ha manifestat que “Volem donar una resposta al més ràpid i àgil possible a les necessitats de la nostra gent gran. El conveni ens permetrà anar avançant en millores cap aquest col·lectiu i que aniran cristal·litzant durant aquest 2011. De fet, ja s’han realitzat algunes accions com un curs de Formació per les empreses que presten el servei d’atenció domiciliària o l’organització d’una Jornada sobre els diferents models d’atenció domiciliària en què van participar ponents de Navarra, Aragó i França”.


També ha afegit, “seguirem treballant la resta d’objectius del conveni i que són la millora de la formació dels professionals de l’atenció domiciliària, la creació d’una plataforma de gestió conjunta dels serveis que a domicili, la contractació conjunta d’aquest servei i la introducció de millores en l’organització del servei”


A l’Alta Ribagorça, la instal·lació d’aquest tipus de dispositius ha anat en augment en els últims anys. Així l’any 2007, hi havia instal·lats 28 terminals. L’any 2008 hi havia 34 aparells, l’any 2009, 45 aparells i l’any passat 46.

DESTACATS

 * Desenvolupat per: Semic Internet

consell@ccar.ddl.net - Tel. 973 69 03 53 - Fax 973 69 05 75 Av. Victoriano Muñoz, 48 - 25520 El Pont de Suert Avís Legal