17-12-2018 - 14:20
Esteu aquí: Inici Serveis web Actualitat Nou conveni amb l’Agència Catalana de Consum
  • Text Gran
  • Text Normal
  • Text Petit

Nou conveni amb l’Agència Catalana de Consum

per scasanovas darrera modificació 09/08/2011 19:21

El Consell Comarcal signarà en breu un nou conveni amb l’Agència Catalana de Consum a travès del qual rebrà prop de 30.000€

El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça i l’Agència Catalana de Consum han acordat renovar el conveni subscrit el 2010 que va ampliar les competències del Consell Comarcal en matèria de consum. Amb aquest nou conveni, el Consell Comarcal rebrà més de 30.000€ per tal de realitzar diferents actuacions en aquest àmbit.

El President del Consell Comarcal, Jose Antonio Troguet ha comentat que aquest servei, va començar a funcionar el 2007 i té per objectiu informar els consumidors i usuaris sobre els seus drets i deures, tramitar queixes i també sol·licituds d’arbitratge. També es desenvolupen tasques de mediació per resoldre conflictes entre els consumidors i els agents econòmics.

Jose Antonio Troguet també ha afegit que amb aquest conveni a més de mantenir els recursos econòmics dels que disposarà el Consell es mantenen les competències, pel que fa a la realització d’inspeccions i realització de campanyes de control, entre d’altres, sempre amb la supervisió de l’Agència Catalana de Consum.

El 2007, l’oficina situada al Consell Comarcal va realitzar 42 consultes que van desembocar en la tramitació de 16 expedients. El 2008, es van fer 122 consultes que van generar 39 expedients, el 2009 es van fer 163 consultes i es van tramitar 26 expedients i l’any  2010 es van fer 199 consultes que van derivar amb 49 expedients.

Durant aquest any s’han dut a terme altres actuacions en matèria de vigilància i control de mercat (més de 10 actuacions), preses de mostres (10 productes), gestió d’alertes (visita a 15 establiments) sempre amb la supervisió de l’Agència Catalana de Consum.

Jose Antonio Troguet, també ha manifestat que “segurament aquest servei és un dels menys coneguts per la població, però no per això deixa de ser important tenir una oficina, on tots els ribagorçans poden acudir si tenen algun problema”.

Les competències del Consell en aquest àmbit són:

  • Informar els consumidors i usuaris sobre els seus drets i deures.
  • Tramitar les queixes i reclamacions, denúncies i sol·licituds d’arbitratge
  • Desenvolupar tasques de mediació entre els consumidors i els agents econòmics.
  • Foment de la mediació i l’arbitratge com a vies de resolució de conflictes.
  • Realitzar tasques inspectores.
  • Realització de campanyes, cursos de formació, etc. per  a empresaris i Consumidors.
  • Realització de preses de mostres i les anàlisis.
  • Atenció a les alertes referents a productes perillosos.

L’oficina, està adscrita a l’àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, i està oberta al públic de dilluns a divendres de 8 a 15 hores i els dimarts a la tarda de 16 a 18.30 hores.

DESTACATS

 * Desenvolupat per: Semic Internet

consell@ccar.ddl.net - Tel. 973 69 03 53 - Fax 973 69 05 75 Av. Victoriano Muñoz, 48 - 25520 El Pont de Suert Avís Legal