Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina de Consum de l’Alta Ribagorça incrementa gairebé un 10% les actuacions el 2024

El servei ha atès més de 260 visites i ha gestionat 215 actuacions, destacant un augment en consultes i reclamacions relacionades amb energia, finances i comerç electrònic.

DIVENDRES 28 MARÇ 2025

L’Oficina de Consum de l’Alta Ribagorça (OCIC) ha registrat un increment del 10% en les actuacions durant el 2024, amb un total de 215 accions realitzades, incloent consultes, queixes, reclamacions i arbitratges. Aquest servei, que té com a objectiu defensar els drets dels consumidors, ha atès un total de 263 visites, entre atenció presencial i consultes telemàtiques.

Les principals reclamacions gestionades han estat en l’àmbit de l’energia (facturació de llum i gas), les finances (despeses hipotecàries, targetes revolving i phishing) i el comerç electrònic. En concret, s’han tramitat 37 reclamacions, de les quals 18 s’han resolt per mediació amb èxit.

Les consultes més freqüents han estat sobre drets i deures dels consumidors, especialment en despeses hipotecàries, assegurances, telecomunicacions i fraus electrònics. També s’han atès diverses consultes sobre garanties en vehicles d’ocasió i sobre serveis formatius i estètics.

L’OCIC, ubicada al Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, ofereix suport i assessorament a la ciutadania, posant a disposició del públic els seus canals de contacte per resoldre dubtes i defensar els seus drets.

Per a més informació, podeu contactar amb el servei a través del telèfon 973 690 353 o del correu electrònic mcfarre@ccar.ddl.net.