La 3a edició dels Vermuts Gastronòmics Musicals tanca amb èxit amb més de 700 tapes servides
El cicle consolida la seva trajectòria com una eina de dinamització del territori fora de temporada alta i forma part de l’estratègia del Consell Comarcal per promocionar el producte de proximitat.
DILLUNS 26 MAIG 2025
Avui diumenge 25 de maig s'ha celebrat a la plaça del Mercadal del Pont de Suert l’última jornada de la tercera edició dels Vermuts Gastronòmics Musicals de l’Alta Ribagorça, una proposta que ha combinat durant tres caps de setmana música en viu i gastronomia local en format de vermut.
Amb una xifra global de més de 700 tapes servides, el cicle consolida la seva trajectòria com una eina de dinamització del territori fora de temporada alta, amb una gran acollida tant per part del públic com dels restauradors i productors participants.
La proposta ha recorregut Vall de Boí (11 de maig), Vilaller (18 de maig) i El Pont de Suert (25 de maig) amb actuacions de Los Bongo Beat, Bad Monroe’s i Monnie & The Awesome Boys, respectivament. Cada jornada ha estat acompanyada de tapes elaborades amb producte local a càrrec dels establiments El Cau de Boí, Bar Txambonet, Forn Codina, Carnisseria Porté-Estop i Restaurant La Granja d’Erill la Vall, amb la participació també de la cerveseria artesana Refu en l’última jornada.
El preu públic de les tapes ha estat de 2,5 €, amb una aportació directa del Consell Comarcal per garantir un preu assequible i alhora incentivar la participació del sector local.
El president del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, Albert Palacín, ha valorat molt positivament el desenvolupament de l’esdeveniment: “Els vermuts s’han consolidat com una proposta de proximitat amb valor afegit. Hem aconseguit unir música, gastronomia i espai públic en un ambient de poble molt acollidor, on la població i el públic visitant gaudeix i el territori es promociona. Aquest tipus d’iniciatives demostren que la col·laboració entre administració i teixit local pot donar grans fruits.”
L’activitat s’ha emmarcat enguany dins la campanya “Som Gastronomia” de l’Any de la Gastronomia Catalana 2025, impulsada per la Generalitat de Catalunya, i forma part de l’estratègia del Consell Comarcal per promocionar el producte de proximitat i reforçar la comarca com a destinació de turisme gastronòmic i cultural.