Se simplifica la gestió dels certificats digitals emesos al Consell Comarcal
Des del 2006, el Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça ofereix el servei de registre dels certificats digitals. Des de fa dues setmanes, el procés de tramitació s'ha simplificat oferint al ciutadà un tràmit més àgil i ràpid.
DILLUNS 17 MAIG 2021
Per sol·licitar un idCAT Certificat, cal que la ciutadania es registri a la web www.idcat.cat i sol·liciti la visita al Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça. En aquest cas i a causa de les mesures antic òvid, caldrà sol·licitar la visita prèvia a través del telèfon 973 6903 53 o bé enviant un correu electrònic a ocsae@ccar.ddl.net. Un cop confirmada la visita, únicament haurà de personificar-se a les oficines de l'ens comarcal amb el seu document identificatiu.
A partir d'ara no és necessari portar un USB per descarregar el certificat, ja que el ciutadà ho farà des del seu propi ordinador amb un full de sol·licitud que l'equip de noves tecnologies del Consell Comarcal us entregarà en el moment de la tramitació.
Així mateix, des de l'àrea de noves tecnologies es continuarà oferint el servei d'assessorament i tutoria en tot el procés per aquelles persones que no estiguin habituades a realitzar aquest tipus d'operacions.
L'IDCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet. Permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès per l'Agència Catalana de Certificació – CATCert.