Turisme Alta Ribagorça renova la seva imatge de marca i potencia el turisme experiencial
L'àrea de turisme del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça ha renovat la seva imatge amb una nova marca turística i un eslògan que acompanyarà totes les accions planificades. L'estratègia turística per aquest 2022 està enfocada a la promoció del turisme sostenible i experiencial.
DIUMENGE 29 MAIG 2022
L'àrea de turisme del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça ha renovat la seva imatge amb una nova marca turística i un eslògan que acompanyarà totes les accions planificades. L'estratègia turística per aquest 2022 està enfocada a la promoció del turisme sostenible i experiencial amb la finalitat d'atreure visitants i dinamitzar l'activitat econòmica, complementant l'oferta dels tres municipis.
Fins al moment, la comarca de l'Alta Ribagorça no disposava de cap marca turística que identifiqués la destinació i es treballava amb la imatge institucional. "Vam creure necessari poder fer una distinció i començar a actuar en una imatge i un eslògan que ens permetés aglutinar i difondre l'àmplia oferta turística dels 3 municipis de la comarca" explica la presidenta del Consell, Maria José Erta.
El protagonisme de la marca, que ha estat dissenyada per l'estudi de disseny Latipo de Lleida, recau a les lletres amb diferents mides, alçades i composicions, per destacar valors diferencials i característics propis; i va acompanyada del claim "Territori, Patrimoni i Tradició". Els seus creadors detallen que la nova marca representa la diversitat de pobles i els imponents cims que formen part de la comarca, juntament amb la gran riquesa del territori, del patrimoni i de la tradició.
El nou logotip ja s'ha implantat en accions de promoció com és la campanya de Falles, les campanyes de visualització d'exteriors amb ALSA i FGC i en la reedició de material de difusió turístic i cultural.
Nous productes turístics
En la nova estratègia turística, una de les accions més potents d'enguany és la creació d'un nou producte de gamificació amb la finalitat de promoure la descoberta dels nuclis antics. Es proposen tres rutes que portaran al visitant a recórrer el nucli antic del Pont de Suert, Vilaller i diverses localitzacions de la Vall de Boí a través d'una història centrada en el essers llegendaris de les bruixes dels Carantos i les encantàries de la Vall de Boí. El públic visitant s'haurà de descàrrega't l'APP Adventuriq o escanejar un QR i escollir alguna o les tres missions i els reptes de cadascuna d'elles. Cada missió resolta té premi com ara regals o entrades a equipaments turístics del territori.
També es mantenen accions ja consolidades com l'edició dels Solistes a l'Alta Ribagorça que arriba a la seva vint-i-vuitena edició amb quatre concerts repartits cada dissabte del mes d'agost, així com les jornades gastronòmiques del KM0 que enguany adopta un nou format.
Com a novetat, s'està acabant de dissenyar la promoció del nou producte cultural Més Romànic, amb una elecció de 12 construccions romàniques de l´Alta Ribagorça no incloses en el Patrimoni Mundial de la UNESCO ubicades, en la seva major part en llocs de gran bellesa, poc massificat, que complementen al conjunt Romànic de la Vall de Boí.
Aquest projecte, iniciat l'any 2021, en el que hi ha col·laborat l'àrea de noves tecnologies, promoció econòmica i turisme, inclou, d'una banda, la creació d'un audiovisual promocional i de l'altra, creació d'una xarxa de localitzacions i itineraris per fomentar l'ampliació de l'oferta turística territorial, completant-la amb la publicació d'un llibret informatiu, així com activitats de dinamització.
Promoció a Fires
Quan a promoció a fires, es va iniciar el passat mes de març amb l’assistència a la Fira de Mollerusa, seguit de l’Aplec del Caragol a Lleida celebrat aquest cap de setmana i la presència al mercat d’Escapades a Barcelona del 27 al 29 de maig. Enguany, també hi ha intenció d’assistir a la 60 ena edició de Fira de Mostres de Girona a finals d’octubre.
Segons la presidenta del Consell Comarcal, Maria José Erta, l’assistència a fires és una cita clau del nostre calendari de promoció degut al retorn de l’interès del públic en un període post-pandèmia pels espais naturals.
Quan a pressupost, la campanya està valorada en prop de 30.000 euros que seran finançats en part per l'ajut del Patronat intercomarcal de turisme de la Diputació de Lleida, l'Institut d'Estudis Ilerdencs, l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran-IDAPA i fons propis.