Teleassistència mòbil
Aquest servei és un servei que amb la tecnologia adient, ofereix a les víctimes, una atenció immediata i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que puguin sobrevenir a qualsevol hora del dia i en qualsevol lloc ja que combina tecnologia de telefonia mòbil i de localització.
Aquest servei permet que les víctimes puguin entrar en contacte, davant de situacions d’emergència, amb una central que està atesa per personal específicament preparat per donar resposta adient a la crisi.
Objectius
• Garantir una atenció immediata i adequada davant situacions d’emergència.
• Proporcionar seguretat i tranquil•litat a les usuàries del servei i als familiars que en depenen directament d’elles.
• Potenciar l’autoestima i la qualitat de vida de les usuàries del servei.
Funcions
• Atenció les 24 hores del dia, els 365 dies l’any a les emergències.
• Avis a les forces de seguretat.
• Control i seguiment de la usuària.
Destinataris
Víctimes de la violència per raons de sexe, que no visquin amb la persona o persones que les han sotmès a maltractament i que disposin d’una ordre d’allunyament amb una vigència de 5-6 mesos com a mínim, o bé un ordre de protecció.
Requisits
Haver patit una situació de violència masclista
No conviure amb l’agressor
Que comptin amb una ordre de protecció
Durada
Mentre es mantinguin els requisits exigits i sempre i quan la víctima desitgi el servei.
Dependència
Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça amb conveni amb l’IMSERSO
Qui l’activa
Serveis Socials del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones)