Canal de denúncies
El Canal de Denúncies pretén ser una eina de comunicació del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça per a informar o denunciar, també de forma anònima, males pràctiques en la gestió d’aquesta corporació.
Es tracta d’un canal de comunicació ciutadana totalment segur i confidencial amb l’objectiu d’informar o denunciar, amb la possibilitat de fer-ho de forma anònima, males pràctiques dutes a terme per aquesta corporació que infringeixin en els principis ètics i de bon govern o possibles casos de frau, corrupció o conflicte d’interessos.
Les comunicacions es poden fer amb dades d’identificació o bé de forma anònima, sense necessitat d’introduir les dades personals. Si es prefereix l’anonimat, és important que la persona que interposi la denúncia guardi el codi d’accés que es genera, ja que serà imprescindible per fer el seguiment posterior de la tramitació.
Amb l’anonimat, el canal de denúncies garanteix la confidencialitat absoluta en la tramitació de la denúncia per evitar possibles represàlies, discriminació o qualsevol altra conseqüència professional, personal o efecte negatiu per raó de la notificació formulada.
Aquesta eina sorgeix de la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, publicada el 23 d’octubre de 2019, relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions del Dret de la Unió.
La seva implementació no serà obligatòria per als ens locals dels municipis de menys de 10.000 habitants fins al desembre del 2023, però és una aposta del Consell Comarcal per avançar en el desplegament de mesures antifrau, la transparència i el bon govern.
Fons Next Generation EU
En cas de voler fer alguna aportació o denúncia relativa a la gestió dels Fons Next Generation EU, cal canalitzar-la a través d’aquesta plataforma.